Hjelp!



Hvordan bestille varer / Bruk av handlekurvfunksjonen.
Under hver artikkel er det angitt en boks hvor du legger inn ønsket antall av den artikkelen du vil kjøpe. Tallet "1" er allerede lagt inn som standard. Tallet "1" kan du selv endre til riktig antall. Klikk deretter på for å legge varen i handlekurven. Handlekurven kommer frem, og viser hva du har lagt inn. Dersom du ønsker å slette noe, kan dette gjøres i handlekurven. Har du bestilt for lite av en vare, går du tilbake, og legger varen i handlekurven en gang til. Deretter oppdateres automatisk det totale antallet du ønsker å kjøpe av varen. Noen varer er det flere varianter av. Da må du først klikke i det runde punktet for å velge vare, og deretter gjøre som beskrevet i første setning ovenfor. Når alt er klart klikker du på "Send bestilling". På siden som kommer opp, blir alt forklart trinn for trinn.

Handlekurven har en begrensning på 15 varelinjer. Dette er fordi at handlekurven ligger i minnet på din enhet, og at noen enheter har lite minneresurser til rådighet (mer om dette lenger ned). Ønsker du å legge til flere enn 15 varelinjer i din bestilling gjør du slik: Send bestillingen med de 15 varelinjene først. Deretter sender du en ny bestilling med de varelinjene som ikke fikk plass, i den første handlekurven. Dette kan du gjenta så mange ganger du ønsker.



Handlekurvfunksjonen virker ikke / handelkurven er tom / ingen ting skjer når du klikker på handlekurvsymbolet.
Vår webshop er testet med de fleste nettlesere og operativsystemer. Det kan imidlertid være flere årsaker til at handlekurvfunksjonen ikke virker. Det viktigste å huske på er at cookies og javascript er slått på i din nettleser.

Vær oppmerksom på at din nettleser, samt noen virus- og brannmurprogram, kan være satt opp til å nekte cookies og Javascript. Du må gå inn i oppsettet og aktivere cookies og Javascript. Er oppsettet innstilt til å spørre om godkjenning av cookies og Javascript, må du krysse av for "husk", og svare "ja" på alle forespørseler som kommer opp om dette på vår hjemmeside.

Nettleseren din kan være innstilt slik at vår webshop ikke fungerer. Det kan f.eks. være en utvidelse eller et tillegg i din nettleser som påvirker webshopfunksjonen. Du må da gå inn i oppsettet i din nettleser, for å endre på instillingene. Prøv eventuelt med en annen nettleser, eller en annen enhet (PC, mobiltelefon, nettbrett, etc.).

Handlekurven lagres i minnet på din enhet. Dersom det er mange apper som kjører på din enhet, kan det skje at det blir for lite minne igjen, slik at det ikke lar seg gjøre å legge varer i handlekurven. Noen av appene startes automatisk når du slår på din enhet, og de bruker minneresurser. Stopp noen av appene som kjører, for å frigi minne.

Hjemmesiden ser merkelig ut
Det kan skyldes at du bruker en gammel versjon av din nettleser. Vi anbefaler å oppgradere denne snarest, da viktige sikkerhetsrutiner ikke er oppdatert i en gammel nettleser. Merkelig utseende på hjemmesiden kan også skyldes at det er lenge siden cache (nettleserhistorikk) i din nettleser ble tømt. Da ligger det gamle versjoner av alle nettsider du har besøkt, lagret på din enhet. I tillegg til at nettsider ser merkelig ut, vil dette i mange tilfeller føre til at oppdateringer på sidene ikke vises. De fleste nettlesere kan settes til å slette cache automatisk når nettleseren slås av. Problemet kan også løses midlertidig ved å klikke på "reload-" / "last inn på nytt-" knappen i din nettleser (vanligvis en knapp med en eller to piler i sirkel). Det anbefales at du installerer programmet "Crap Cleaner". Dette kan lasted ned gratis ved å søke på nettet. Bruker du smarttelefon eller nettbrett blir det lettere å benytte siden vår, hvis du holder telefonen/brettet slik at bildet er bredere enn høyden.



Du får ikke E-mail fra oss.
Dersom du venter på å motta ordrebekreftelse fra oss til din E-mailadresse, eller har registrert deg for å motta E-mailinfo, uten å motta noe, kan årsaken være at du eller din E-mailleverandør benytter et såkalt "spam-filter" for å fjerne uønsket E-mail (SPAM). Det forekommer at vi får tilbakmeldinger på at sendt E-mail er sperret av et slikt filter. Dessverre viser det seg at dersom et "spam-filter" ikke er riktig innstilt, blir også E-mail som du skulle hatt, slettet. Sjekk "søppelkassen" i ditt E-mailprogram / spamfilter. Det kan være at E-mailen ligger der. For å motta E-mail fra oss riktig, må du sette innstillingene i spamfilteret slik at det aksepterer alle E-mailadresser som inneholder navnet electrade.no eller electradeshop.com.






Dersom ovenstående tips vedr. bruk av webshoppen ikke løser problemet, er den enkleste måten å sende en bestilling på, å legge inn bestillingen på vår alternative bestillingsside.



Klikk her for å komme til den alternative bestillingssiden!





© Electrade www.electrade.no




Electrade, Nedre Haslevei 12, 3229 Sandefjord. Tlf. 33 46 64 47.